Interview met GO! Ambassadeur Dave Faber

In het najaar van 2016 lanceerde dean one naast haar bestaande samenwerkingsvormen een geheel nieuwe vorm van samenwerken: GO!. GO! is voor de ‘next generation’ Partners in het ICT-kanaal en wordt gepositioneerd als geheel anders dan wat tot nog toe is gezien. Wij spraken met GO! ambassadeur Dave Faber.

Dave heeft 12,5 jaar ervaring bij RoutIT en kent daardoor de ICT-sector door en door. “dean one is oorspronkelijk zeer actief in het telecomkanaal, maar het aantal Partners onder ICT-dienstverleners is inmiddels enorm gegroeid.” GO! heeft de extra groei in dit kanaal een enorme boost gegeven. “GO! is eigenlijk een bedrijf in een bedrijf, dat zich met een razend eenvoudige propositie vooral richt op lokale ICT-dienstverleners”, aldus Dave. Het type Partner dat met GO! bediend wordt, is namelijk anders dan dean one’s traditionele Partners. Dit type Partner wil heel anders geholpen worden in de meeste gevallen, omdat zij minder bekend zijn met telecomdiensten. Met GO! wordt het aansluiten van abonnementen sterk vereenvoudigd. In de ICT zit de groei voor dean one en omdat die groep met afstand de grootste is in het kanaal, maakt dit de propositie van GO! zo interessant. De Partner bepaalt bij GO! zelf zijn prijzen, factureert zelf en bepaalt indien gewenst zelfs zijn eigen merk. Dit alles kan middels de GO!-portal.

“Deze Partners willen met minimale kennis van onze diensten hun klanten bedienen en dat kan met GO!”

Revolutionaire GO!-portal

“GO! Partners die zich aanmelden, krijgen een account met instelbare rechten. GO! is dus in de basis een online dashboard voor de mkb-producten en diensten van dean one. GO! Partners kunnen in het dashboard naar hartenlust nieuwe klanten aansluiten en opwaarderen op de diensten.” Dave geeft aan dat Partners snel en gemakkelijk kunnen kiezen uit de aangeboden abonnementen en dat zij kunnen aanvinken welke diensten er additioneel moeten worden bijgeleverd. “Tevens hebben Partners direct zicht op een heel scala aan gegevens over hun klanten en diensten.” De informatie blijft op deze manier altijd actueel, omdat deze data real-time uit de GO!-portal komt. Het dashboard werkt met widgets, dat zijn een soort blokjes op het dashboard met specifieke informatie die Partners na het inloggen op de portal aan of uit kunnen zetten. “Met het instellen van de widgets ziet een Partner of medewerker dus alleen de informatie die hij van belang vindt”, aldus Dave.

Meer dan 50 widgets

“Er zijn ruim 50 widgets, die allemaal een andere functie hebben. Zo kan men informatie vinden over licenties, omzetcijfers, offertes, kortingen, aantal klanten, nieuwe klanten, periodes, resultaten per verkoper, opleverdata, herinneringen etc. Ook informatie over orders en leverstraten kunnen worden opgezocht.” Dave vertelt dat de GO!-portal uiteenlopende alerts geeft, doordat het systeem persoonsgebonden is. Op basis van rollen kunnen de alerts per medewerker worden ingesteld.

Diensten

“GO! biedt de diensten Compleet en dean internet van dean one aan. GO! is voornamelijk bedoeld voor de lokale ICT-specialist met 1 tot 15 medewerkers. Deze Partners willen met minimale kennis van onze diensten hun klanten bedienen en dat kan met GO!.” Op het moment dat de diensten in de GO!-portal zijn ingevoerd, hoeft de Partner enkel nog alles op te slaan en een offerte of order aan te maken. De opdracht wordt toegevoegd en gaat verder naar de GO! orderdesk, die de Partner op de hoogte houdt over de status van de aanvraag. “Die informatie zit allemaal in de portal. Eigen diensten kunnen direct worden geleverd en de internetabonnementen zijn er in diverse snelheden en zijn inclusief zaken als SLA’s, nieuwe lijnen en wandcontactdoosjes”, aldus Faber.

Dave Faber
Dave Faber (GO! Ambassadeur)

Let’s GO! together

Dave is trots op de laagdrempeligheid van het platform: “Met GO! hebben onze Partners realtime inzage in hun verdiensten en dat maakt het een eenvoudig systeem om partners te helpen nieuwe klanten aan te sluiten.” De Partner bepaald zelf zijn prijs en daarmee weet hij direct wat zijn kortingen en toekomstige verdiensten zijn. “Dat is wat ICT-dienstverleners willen.” De Partners kunnen er zelfs voor kiezen om de kortingen op langdurige abonnementen direct in één keer te laten uitbetalen bij het ingaan van het contract. “Het kortingsbedrag kan behoorlijk oplopen en daarmee wil GO! ICT-dienstverleners ondersteunen in hun liquiditeit.” Dave merkt dat het voor klanten vaak een enorme drempel is om over te stappen: “Bedrijven denken dat ze toestellen moeten kopen, moeten investeren in randapparatuur en netwerkonderdelen moeten laten installeren, terwijl dat vaak helemaal niet nodig is. Ze hebben vaak geen beeld van de werkelijke besparing”, aldus Faber. GO! helpt Partners om deze drempels weg te nemen door eenvoud in de propositie. “Wij helpen klanten en Partners met het beschikbaar stellen van cash, want daar is behoefte aan. Dit maakt het voor Partners makkelijk om meer klanten te bedienen of om met deze zelfde klanten zijn marge te optimaliseren.” Cloud telefonie wordt zo voor de hele markt bereikbaar. •